فضيحة القذافي في كلمة مقتضبة أنا هنا يا كلاب 22 02 2011

القذافي يترنح

 “الدكتاتور القاسي والمتكبر والمغرور أوغل في سفك دماء الليبيين وإنه يترنح”.  “الدكتاتور القادم من سرت في ليبيا والذي أمضى أكثر من أربعة عقود في حكم الشعب الليبي عبر الترويع والقمع هو في طريقه للسقوط، وأن الثعلب المجنون المهووس المتدلي الخدين الذي يتخذ من النساء حرسا إمبراطوريا والذي ألف الكتاب الأخضر الذي لا يمت للعقلانية بصلة والذي حاول مرة امتطاء حركة عدم الانحياز، هو الآن يترنح على الأرض أو أنه فر هاربا خارج البلاد لا يلوي على شيء”.

إن “القذافي بات مطاردا من جانب أبناء وبنات الشعب الليبي الغاضبين وإنه سينخلع لا محالة، ويلحق بسلفيه كل من الدكتاتور المخلوع زين العابدين بن علي والدكتاتور المخلوع حسني مبارك”. القذافي الذي شغل عقول الناس عبر عقود  بمسرحياته الهزلية بات الآن في آخر أيامه يقود مسرحية دموية ضد أبناء وبنات الشعب الليبي، مضيفا أنه يتسبب في مجازر وحمامات من الدم في البلاد، وأنه يعيش حالة من اليأس وهو يترنح في آخر أيام حكمه.  ماضي القذافي وطرده الفلسطينيين من ليبيا وإلى تصرفاته المختلفة وتبذيره أموال الشعب الليبي في قضايا خارجية متعددة مثل دعمه الجيش الإيرلندي وغير ذلك من القضايا ودعمه وإثارته النعرات في العالم.

So even the old, paranoid, crazed fox of Libya – the pallid, infantile, droop-cheeked dictator from Sirte, owner of his own female praetorian guard, author of the preposterous Green Book, who once announced he would ride to a Non-Aligned Movement summit in Belgrade on his white charger – is going to ground. Or gone. Last night, the man I first saw more than three decades ago, solemnly saluting a phalanx of black-uniformed frogmen as they flappered their way across the sulphur-hot tarmac of Green Square on a torrid night in Tripoli during a seven-hour military parade, appeared to be on the run at last, pursued – like the dictators of Tunis and Cairo – by his own furious people.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s